امواج الکترومغناطیس و ناباروری
امواج الکترومغناطیس و ناباروری

امواج الکترومغناطیس و ناباروری

امواج الکترومغناطیس و ناباروری

 بسیاری از عوامل در درازمدت تاثیرشان را روی سلامت می گذارند که از آن جمله می توان به امواج مغناطیسی و رادیویی اشاره کرد.در جامعه مدرن امروزی، همه افراد در معرض مواجهه با میدان های الکترومغناطیس هستند که اطراف تمام وسایل الکتریکی وجود دارند
برخی مطالعات نشان می دهد استفاده درازمدت از امواج آنتن های تقویت کننده یا قرار گرفتن در معرض آنها احتمالا می تواند اثرات مخربی بر سلامت داشته باشد.

نصب دکل های تلفن همراه در سطح شهر می تواند سلامت مردم را به خطر بیندازد.آنتن های BTS مورد استفاده در شبکه تلفن همراه، کم قدرت و در مقایسه با فرستنده های مخابراتی مانند رادار یا سیستم های پرقدرت، از توان پایین تری برخوردار هستند.
توان BTSها به طور طبیعی در حد 20 یا 30 وات است که در ارتفاعات پایین تر قدرت آنها به دلیل نیاز به پوشش کمتر، کاهش می یابد. میزان تاثیر امواج الکترومغناطیسی آنتن BTS تلفن همراه با توجه بشدت و مدت زمان قرار گرفتن فرد در برابر آن بیشتر می شود.

تشعشعات الکترومغناطیسی همیشه بر سلامت انسان تاثیر داشته است. در همین ارتباط، تحقیقاتی در جامعه امریکا روی تاثیر امواج الکترومغناطیسی تلفن همراه بر مغز انسان صورت گرفت که نشان می دهد میزان تاثیرگذاری با توجه بشدت بیشتر فرکانس و زمان زیاد قرار گرفتن فرد در برابر امواج بیشتر می شود.
هر چقدر به امواجی که از آنتن های BTS تلفن همراه ساطع می شود، مثل آنتن هایی که در پشت بام یا حیاط منزل قرار می گیرند نزدیک تر باشیم، خطرناک تر خواهد بود.
قوی ترین امواج زمانی به بدن می رسد که فرد زیر آنتن های BTS قرار داشته باشد، اما هر چه از فاصله 5کیلومتری آنتن ها دورتر شویم، امواج قدرت خود را از دست خواهند داد.

البته قوی ترین امواج زمانی به بدن می رسد که فرد زیر آنتن های BTS قرار داشته باشد، اما هر چه از فاصله 5 کیلومتری آنتن ها دورتر شویم، امواج قدرت خود را از دست خواهند داد و تاثیر BTS ها به قدرت آنها و میزان فاصله فرد با آن بستگی دارد.

این فرضیه که امواج الکترومغناطیس باعث ناباروری می شود چند سالی است که قوت گرفته و پژوهشگران معتقدند آزمایش بر نمونه های حیوانی نشان داده که بر اثر این امواج، تغییراتی در باروری مشاهده شده است. گروهی از دانشمندان ایتالیایی بچه موشهای آزمایشگاهی ماده را در معرض امواج الکترومغناطیس قرار دادند و مشاهده کردند تنها تخمدان یک سوم از این موشها به طور طبیعی رشد کردند؛ در حالی که این رقم در موشهایی که تحت تاثیر امواج قرار نداشتند به 80 درصد می رسید. در این آزمایش از امواجی با فرکانس معادل فرکانس امواج وسایلی چون یخچال و تلویزیون، اما با میدان هایی بسیار قوی تر استفاده شد.

این محققان در پایان اعلام کردند برای رسیدن به نتیجه قاطع درباره تاثیر امواج بر باروری به آزمایش های بیشتری نیاز است. همچنین گروهی از محققان در ترکیه آزمایش مشابهی روی موشهای نر انجام دادند. نتایج این آزمایش نشان داد موشهایی که در معرض امواج الکترومغناطیسی قرار گرفته بودند با کاهش سلول تخم مواجه شدند که این مورد می تواند منجر به کاهش تولید اسپرم شود

بحث بر سر ایمنی تلفن همراه و میدان های مغناطیسی در طول دهه گذشته فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است.شمار زیادی تحقیقات درباره تاثیر این امواج بر سلامت شده است. با وجود تمامی تناقضات بهتر است در استفاده از تلفن همراه توصیه های زیر را به کار ببرید تا دچار مشکلی نشوید: تلفن همراه برای موارد فوری و کوتاه است. پس مدت صحبت خود را به کمترین زمان ممکن برسانید و تا جایی که امکان دارد از تلفن ثابت استفاده کنید. ترجیحا از Hands Free استفاده شود. از نصب تلفن همراه در ناحیه کمر خودداری کنید. از نگهداری تلفن همراه در مجاورت بافتهایی که فعالیت الکتریکی دارند، مانند قلب و مغز پرهیز کنید. زنان باردار بهتر است از تلفن همراه استفاده نکنند.

منبع:

http://www.drkhazaei.ir

تعداد بازدید: 1002

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.