اصلاح طرح لبخند (طراحی لبخند)
اصلاح طرح لبخند (طراحی لبخند)

اصلاح طرح لبخند (طراحی لبخند)

اصلاح طرح لبخند (طراحی لبخند):
به یقین یکی از جلوه های گویا و لطیف در انسان لبخند زیبا و دلنشین اوست. زیبایی لبخند،حاصل هماهنگی و هارمونی اجزاء صورت و شکل دندان هاست.برای رسیدن به این هماهنگی شاید لازم باشد تغییراتی در فرم لثه، طول دندان، فاصله دندانها و برجستگی دندانها ایجاد شود تادر نهایت لبخندی زیبا حاصل آید.در واقع روابطی میان اجزای صورت ، اندازه  هر عنصر، رنگ و شکل آنها در ترکیب با یکدیگر وجود دارد که رعایت تناسبات این روابط چهره را خواستنی و زیبا می کند.
یک دندانپزشک زیبایی باید این اجزاء و روابط بین آنها را بشناسد و به آنها دقت کند. اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند مجموعه ای از درمانهای زیبایی را در بر می گیرد تا به ایجاد لبخندی زیبا  منجر گردد. این درمانها شامل بلیچینگ، لمینیت یا لامینیت، ونیریا کامپوزیت ونیر، روکشهای فول سرامیک و غیره است، تا توسط آنها رنگ،شکل، فرم، موقعیت و سایر موارد را اصلاح کنیم  و لبخندی زیبا و جذاب را به بیمار هدیه بدهیم. یک نکته دیگر در اصلاح طراحی لبخند آن است که این درمان تنها در افرادی که دارای دندانهای خراب، شکسته، نامرتب و تغییر رنگ یافته هستند، انجام نمیشود بلکه در کسانی که دندانهای خوب و سالمی دارند نیز گاهی با تغییراتی کوچک در فرم و یا سفید کردن دندانها می توان تغییر مثبت چشمگیری را در ظاهر شخص ایجاد نمود.
 

اصولی که درطراحی لبخند می بایست به آن دقت داشت :
- دریک لبخند زیبا خطی که از لبه برنده دندانهای قدامی فک بالا عبور میکند می بایست در حین لبخند موازی لبه پایین باشد.
- خط لب بالا در حین لبخند می بایست از محل اتصال لبه لثه به دندانها عبور کند.

- در یک لبخند زیبا عمق فضاهای بین دندانی در لبه برنده دندانها از نسبت های خاصی می بایست پیروی کند.
- درحالت نرمال،لبه دندانهای قدامی فک بالا می بایست 1 تا 1/5 میلی متر جلوتر و پایین تر از لبه دندانهای فک پایین باشد.

- مقدار دیده شده لبه برنده دندانهای قدامی فک بالا  در حالت استراحت لب، 3-2 میلیمتر باشد.

 

انواع طرح لبخند :
لبخند عاقلانه :
در این نوع لبخند لبه دندانهای قدامی در یک خط مستقیم قرار میگیرند.  این نوع لبخند نشان دهنده هوش و بلوغ است. زیرا در سنین پایین دندانها به یک اندازه نیستند ولی وقتی سن بالاتر می رود و لبه دندانها ساییده میشود، اندازه آنها یکسان می شود و لذا معمولا دندانهایی که در یک خط مستقیم قرار گرفته اند نشان دهنده بلوغ عقل و خبرگی است.

لبخند جوانی :

در این نوع لبخند دو دندان جلو، بطور مشخص بلندتر از دو دندان کنار خود هستند. این نوع طرح لبخند نشانه جوانی و جسارت است و همچنین میتواند نشان دهنده  گرمی و صمیمیت باشد. در کسانی که لبهای برجسته دارند این نوع طرح لبخند زیباتر است.

لبخند اسپرت :

این نوع طرح لبخند بین دو نوع طرح لبخند قبلی است. دو دندان جلو بلند تر از دندانهای کناری است. این لبخند نشان دهنده غیر جدی و غیر رسمی بودن است.

 

عواملی  که در انتخاب طرح لبخند موثر است :

1- شکل صورت

2- انتظارات شخصی

3- سن و جنس

در هنگام مشاوره، دندانپزشک زیبایی تمامی این عوامل را در نظر خواهد گرفت و طرح لبخند ویژه ای را پیشنهاد خواهد کرد.

منبع:

http://drmehrdadfallah.com

تعداد بازدید: 575

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.