از بین بردن جای بخیه ها یا اسکار
از بین بردن جای بخیه ها یا اسکار

از بین بردن جای بخیه ها یا اسکار

بعد از عمل بینی از نکات مهمی که برای بیمار اهمیت دارد از بین بردن جای بخیه ها یا اسکار بعد از جراحی بینی میباشد.به این معنا که  پس از گذشت مدت زمانی جای بخیه ها در اطراف بینی باقی نماند. جای بخیه ها در اشخاصی که دارای پوست روشن و شفاف و ظریفی می باشند خیلی کم باقی می ماند اما اشخاصی که دارای پوست های تیره می باشند امکان باقی ماندن جای بخیه ها و اسکار وجود دارد که به ندرت امکان دارد با گوشت اضافه همراه باشد.

افرادی که پوست روشن دارند و یا تیرگی دور چشم ندارند کبودی زیر چشم آن ها بعد از عمل بینی سریعتر بهبود خود را نشان میدهد ولی افرادی که قبل از عمل بینی تیرگی دور چشم داشتند،ظاهرا دیرتر کبودی های ناشی از عمل زیبایی بینی از بین میرود. چرا که فرد از قبل تیرگی دور چشم داشته است.

در هنگام جراحی بینی دو نوع بخیه صورت میگیرد یکسری از بخیه ها به صورت بخیه های جذبی زده می شوند که این بخیه ها در قسمت های داخلی بینی استفاده میشوند و نیاز به کشیدن ندارند اما در قسمت های خارج بینی به علت برش هایی که زده شده است از بخیه های کشیدنی استفاده می شود بخیه های کشیدنی معمولا پس از گذشت یک هفته بعد از جراحی بینی کشیده می شوند، به علت اینکه این بخیه ها کشیده میشوند به میزان خیلی کمی جای زخم ها و اسکارها باقی می ماند.

معمولا بعد از عمل جراحی بینی، رنگ نواحی از پوست که برش داده شده با سایر نقاط پوست متفاوت است اما پس از گذشت شش یا هفت ماه به طور کامل هم رنگ گشته و پس از گذشت زمان یکسال اثری از محل برش پیدا نمی شود.

با استفاده از مراقبت های پس از عمل و استفاده از پمادها و کرم های ترمیمی جای بخیه ها را می توان ترمیم نمود و آثاری از آنها باقی نگذاشت استفاده از ژل یا کرم های ترمیمی باعث میگردد که جای بخیه ها ترمیم یافته و سریعتر اثری از جای بخیه ها باقی نماند که به مدت زمان دو ماه توصیه می گردد که از این پمادها و ژل یا کرم ترمیمی استفاده نمایم.

منبع:

http://drnajafbeygi.com

تعداد بازدید: 1690

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.