عوارض اختلالات تیروئید در بارداری
عوارض اختلالات تیروئید در بارداری

عوارض اختلالات تیروئید در بارداری

26 تیر 1392

نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است، زنان باردار مبتلا به اختلالات تیروئیدی بیشتر در معرض خطر زایمان زودرس و سایر عوارض بارداری هستند.
پژوهشگران اخطار دادند، این عوارض می توانند پیامدهای کوتاه مدت و بلند مدت سلامتی برای مادر و فرزندش داشته باشند. اختلال تیروئید زمانی رخ میدهد که غده تیروئید که در جلوی گردن واقع شده است، میزان مناسب هورمون مورد نیاز بدن را تولید نمی کند.
در ایالات متحده آمریکا حداقل 80 هزار زن باردار در سال مبتلا به اختلالات تیروئید هستند. این زنان در معرض خطر بالای عوارض جدی و مضر بارداری شامل فشار خون بالا و زایمان زودرس هستند.
دکتر Tuija Mannisto سرپرست نویسندگان این مطالعه و همکارانش داده های پزشکی بیش از 223 هزار زن باردار را مورد بررسی قرار دادند. نتایج بررسی این تیم پژوهشی نشان داد زنان مبتلا به اختلالات تیروئیدی بیشتر در معرض بروز پری اکلامپسی هستند. پری اکلامپسی با وجود پروتئین در ادرار و افزایش ناگهانی فشار خون در طول بارداری  مشخص می شود. هم چنین این زنان بیشتر در معرض دیابت بارداری بوده و احتمال سزارین در این زنان بیشتر است.
زنان برای گذراندن دوره بارداری سالم نیازمند سطوح طبیعی هورمون تیروئید هستند. بنابراین بسیار با اهمیت است که زنان دارای اختلالات تیروئید در دوران بارداری به دقت تحت نظارت قرار گیرند.

منبع:

Tuija Männistö, et al “Thyroid Diseases and Adverse Pregnancy Outcomes in a Contemporary US Cohort” JCEM jc.2012-4233

تعداد بازدید: 740

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.