نکات مهم و قابل توجه قبل از عمل جراحی بینی
نکات مهم و قابل توجه قبل از عمل جراحی بینی

نکات مهم و قابل توجه قبل از عمل جراحی بینی

   نکته مهم: بیشتر مراجعه کنندگان برای عمل زیبایی بینی نیاز به عمل جراحی ندارند و لذا جراح بایستی مواردی را که احتیاج به جراحی ندارند از عمل منصرف کند و فقط مواردی را که نیاز به عمل دارند برای جراحی کاندید نماید.

    یک عمل جراحی زیبایی خوب، از نظر تکنیکی نمی بایست به راحتی قابل تشخیص باشد؛ ولی متاسفانه بیشتر اعمال جراحی زیبایی کنونی به دلیل عدم مهارت کافی پزشک و یا عدم آگاهی صحیح بیمار، قابل شناسایی می باشد. بنابراین یک عمل جراحی زیبایی بینی موفق عملی است که پس از سپری شدن دوران نقاهت در صورت فرد قابل تشخیص نباشد چرا که تمام توجه به سمت بینی عمل شده جلب می شود تا به سمت زیبایی کلی صورت. این نکته مصداق تمام جراحی های زیبایی صورت می باشد. به عنوان مثال، در تزریق لب یا گونه نیز باید به همین منوال نمی بایست قابل تشخیص باشد و عضو عمل شده نمی بایست در صورت جلب توجه کند

    مهمترین اصل در زیبایی تناسب چهره است. اجزای چهره می بایست باهم متناسب بوده و اگر به هر دلیلی تناسب اعضا تغییر کند در این صورت چهره به کاریکاتور تبدیل می شود. بنابراین عمل زیبایی بینی به معنای این نیست که بینی کوچک باشد. نکته مهم تناسب بینی با اجزای صورت است و به عبارتی کار یک متخصص زیبایی در اعمال جراحی بینی باید بین اعضای مختلف بینی یا صورت هارمونی و تناسب ایجاد شود. بنابراین اگر حتی بیمار نیز از پزشک زیبایی خود تقاضای بینی بسیار کوچک هم بکند، پزشک متخصص زیبایی باید به بیمارش این آگاهی را بدهد که از نظر زیبایی شناسی تقاضای این فرد مردود است.

    بیشترین مشکلی که بسیاری از بینی های جراحی شده دارند کوچک بودن زیاد از حد آن است. مشکلی که بینی های بسیار کوچک دارند این است که : در هنگام جراحی بینی برای بدست آوردن یک بینی بسیار کوچک حجم زیادی از بافت های بینی خارج می شود؛ پره برش می خورد و سوراخ های بینی کوچک می شوند. مشکلی که اینگونه از بینی ها در دراز مدت دچار آن خواهند شد؛ با گذر زمان بافت ها دچار فروافتادگی می شوند و چون ساپورت بینی کم می شود و همچنین در سنین بالا بینی حالاتی مانند چروکیدگی و افتادگی پیدا می کند؛ در نتیجه بیمار دچار مشکلات تنفسی می شود، از لحاظ زیبایی نیز چنانچه قبلا به آن اشاره شد تناسب بینی در صورت از بین می رود. کماینکه امروزه شاهد بینی هایی هستیم که همگی مانند هم هستند مانند اینکه از روی هم قالب زده اند و این ضعف عمل جراح است. درصورتی که هربینی شکل خاص خودش را دارد و شبیه فرد دیگری نیست.

    امروزه در جدیدترین روشهای جراحی زیبایی بینی نه تنها پیشنهاد می شود که تا حد امکان از بافت بینی کاسته نشود؛ بلکه در مواردی که لازم است می بایست به بینی بافت نیز اضافه شود. به عبارتی اگر بخشی از بینی بافت اضافه دارد آن را پزشک برمی دارد و به قسمتهایی که با کمبود بافت بیمار مواجه است اضافه می شود. بنابراین در جدیدترین متودولوژی های جراحی بینی که پیشنهاد می شود؛گفته می شود که بهتر است بافتی از بینی برداشته نشود. در این روشها اسکلت بینی بازسازی شده و بافت های نرم تقویت می شوند بنابراین در دراز مدت بینی کمتر دچار افتادگی می شود. البته لازم به ذکر است که مبنای هر عمل جراحی همان آنالیز و تشخیص پزشک متخصص است و وی می بایست برای هر بینی شرایط مخصوص به آن بینی را در نظر بگیرد.

    درحین انجام عمل راینوپلاستی جراح عیوب داخل بینی از جمله انحراف بینی،بزرگی شاخک ها، بزرگی و هوادار شدن شاخکهای حیاتی (کونکابولوزا)را نیز برطرف می کند و در نتیجه جهت بهبود فونکسیون (کارکرد) بینی نیز می کوشد؛ در نتیجه انسدادی هم اگر وجود داشته باشد رفع می گردد.

    در مورد بینی های گوشتی (بینی دارای پوست ضخیم و چربی زیاد و اسکلت غضروفی ضعیف) بیمار باید بداند بینی بعد از عمل ورم بیشتری می کند و گاهی 1.5 سال و بیشتر هم طول می کشد تا تورم کاملا برطرف شود.

    عوارض ناشی از عمل جراحی بر دو نوع است: عوارض ناشی از تنفس، و عوارض زیبایی. عوارض عملکردی یا همان تنفسی بسیار مهمتر از عوارض زیبایی است. تنفس صدادار در موقع خواب یا بیداری ناشی از عوارض و مشکلات یک بینی است که به درستی عمل نشده است. حداقل انتظار از یک عمل زیبایی بینی این است که اگر فرد در تنفسش قبل از جراحی مشکل داشته این مشکل برطرف شود و اگر به راحتی تنفس می کرده، همچنان بعد از عمل نیز به راحتی بتواند تنفس کند.
    افرادی که پس از عمل جراحی تنفسشان با مشکل مواجه می شوند قادر نخواهند بود به راحتی بخواب بروند و چون اکسیژن به میزان کافی به مغز آنها نمی رسد دچار سردرد، کثالت و بی حوصلگی می شود. فرد قادر نیست کارهای روزمره را به راحتی انجام دهد و در هنگام انجام دادن حرکات زیاد مانند ورزش کردن دچار کمبود اکسیژن می شود و نمی تواند فعالیت خود را ادامه دهد.
    عمل بینی باعث بهبود یا تشدید علائم حساسیت بینی نمی شود. مبتلایان به آلرژی بینی هم می توانند تحت عمل جراحی قرار بگیرند اما لازم است این افراد از قبل از عمل و تا مدتی بعد از عمل تحت درمان با داروهای ضد حساسیت قرار بگیرند.

    بهترین سن برای جراحی بینی بعد از دوران بلوغ است( برای دختران بعد از 16 سالگی و برای پسران بعد از 18 سالگی). اصلاح عیوب بینی نوجوانان و جوانان در این سن باعث می شود اعتماد به نفس فرد در این دوران طلایی از زندگی اش بیشتر شود و وی بتواند تصمیمات مهمی را در این دوره خاص از زندگی برای آینده اش اتخاذ کند.

    •چنانچه بیمار احتمالا دچار انحراف بینی بوده و یا نیاز به کشیدگی پوست به دلیل افزایش سن را داشته باشد همزمان با عمل جراحی زیبایی بینی این عمل نیز امکان پذیر است. بیمار لازم است در این خصوص با پزشک جراح قبل از عمل مشاوره کند و مشکلاتش را شرح دهد.

    عمل جراحی زیبایی بینی در مرکز مجهز با پرسنلی کارآمد و ماهر باعث کاهش میزان ریسک در عمل خواهد شد.

    جراحی بینی روی دید و حالت چشم اثری ندارد. اما از آنجا که تا مدتی بعد از عمل می توانید از عینک استفاده کنید، اگر نیاز به عمل لیزیک چشم هم دارید بهتر است در این مورد هم با چشم پزشک و هم با متخصص جراحی بینی مشورت کنید.
      مهمترین قسمت در یک عمل جراحی زیبایی که به بیمار مربوط می شود انتخاب صحیح جراح است. اگر بیمار جراحی را انتخاب کند که تخصص و مهارت کافی در زمینه راینوپلاستی ( جراحی زیبایی بینی) ندارد؛احتمال بروز عوارض و مشکلات جراحی افزایش می یابد(عوارض جراحی در دو دسته اند: عدم امکان تنفس صحیح، عوارض ناشی از عدم زیبایی یا تقارن).همیشه در هر عمل جراحی درصدی از خطا وجود دارد ولی برای یک جراح با آموزش، تجربه کافی و تخصص مربوطه اینگونه اعمال جراحی، ریسک عمل جراحی و یا عوارض ناشی از عمل بسیار پایین تر خواهد بود. بنابراین مهمترین کار یک فرد بیمار در جراحی های زیبایی انتخاب یک پزشک ماهر و باتجربه است. دکتر علی زینلی با بیش از 28 سال تجربه در جراحی زیبایی صورت به شما این اطمینان را می دهد که عمل زیبایی بینی شما با پایین ترین میزان ریسک انجام خواهد شد. نتایج حاصل از عمل های زیبایی بینی که وی در طول 28 سال نشان داده و همچنین میزان رضایت بیماران وی این مطلب را به روشنی نشان می دهد.

منبع :

http://www.drzeinali.com

 

 

تعداد بازدید: 1008

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.