عوارض احتمالی لیزر لیپولیز چیستند؟
عوارض احتمالی لیزر لیپولیز چیستند؟

عوارض احتمالی لیزر لیپولیز چیستند؟

 عوارض در لیز لیپولیز ناشایع هستند ولی می توان به  موارد زیر اشاره کرد:

1- عفونت محل ورود کانولا- این عارضه بسیار نادر است ولی با استفاده از داروهای  آنتی بیوتیکی خوراکی و موضعی می توان از ایجاد آن پیشگیری کرد و در صورت نیاز نیز درمان با همین داروها انجام می شود.

2- نامنظمی و عدم تقارن منطقه ی درمان شده- گرچه ممکن است این حالت به ندرت ایجاد شود- بخصوص در ناحیه ی ران ها-  اما در مجموع احتمال ایجاد آن در مقایسه با لیپوساکشن بسیار کمتر است. گاهی این عدم تقارن به دلیل تورم بیشتر در یک سمت از بدن است که با گذشت زمان به وجود می آید. برای مواردی که پس از گذشت چند ماه هنوز باقی مانده باشند، می توان مجدداً از لیزر لیپولیز برای اصلاح آن منطقه استفاده کرد.

3- اسکار در محل ورود کانولا- از آنجایی که محل ورود فیبر لیزر بسیار کوچک است، این عارضه بسیار ناشایع است. درمان موارد برجسته با داروی موضعی یا تزریقی امکان پذیر است. در اغلب موارد زخم محل ورود کانولای لیزر به پوست ممکن است تا چند هفته قرمز باشد و سپس خود به خود بهبود یابد.

4- شلی پوست- در مواردی که حجم چربی های منطقه ی درمان شده کم باشد معمولاً پس از تاباندن آخرین اشعه ی لیزر سفت شدن و کشیدگی پوست به تدریج ایجاد می شود ولی در کسانی که حجم چربی زیاد یا پوست شل و آویزان دارند، احتمال دارد این شلی کاملاً با لیپولیز از بین نرود و نیاز به جرااحی و سپس لیپولیز وجود داشته باشد.

5-  عوارضی از قبیل سوختگی پوست ناحیه ی درمان شده، خونریزی مختصر و کبودی یک تا دو هفته ای محتمل ولی ناشایع هستند.

تعداد بازدید: 847

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.