راهنمای قبل از درمان ریشه
راهنمای قبل از درمان ریشه

راهنمای قبل از درمان ریشه

راهنمای قبل از درمان ریشه

اعمال دندانپزشکی معمولا نیاز به اقدام خاصی قبل از انجام ندارند، ولی بهتر است قبل از مراجعه به مطب به نکات زیر توجه فرمایید:
1. مهمترین مساله که در دندانپزشکی می تواند مشکل ساز باشد استرس بیمار است، لذا خواهشمند است با رعایت برخی نکات ساده زیر استرس را از خود دور کنید
· به سخنان اطرافیان در رابطه با تجارب تلخشان از درمان دندانپزشکی توجه نکنید، امروزه با پیشرفت علم و تجهیزات دندانپزشکی معمولا درمان ها دردناک نبوده و بنده به شما قول می دهم تجربه خوشایندی از درمان در این مطب را برای دیگران توصیف نمایید.
· یکی از مواردی که به کاهش استرس شما کمک خواهد نمود آشنایی با دندانپزشک خواهد بود، لذا پیشنهاد می کنم قبل از جلسه درمان یک جلسه جهت ویزیت و آشنایی با دندانپزشک و پرسنل به مطب مراجعه فرمایید.
· در صورتی که با رعایت همه موارد لازم باز هم استرس داشتید، وقت درمان خود را به تعویق انداخته و جهت دریافت پروتکل کاهش استرس که ممکن است همراه با تجویز داروهای کاهنده استرس نیز باشد به مطب مراجعه نمایید.
· بهتر است در جلسه درمان، یکی از افراد نزیکتان را به عنوان همراه با خود بیاورید، این قوت قلبی برای شما خواهد بود.
· درمان ریشه یکی از پیچیده ترین درمان های دندانپزشکی برای دندانپزشک( و نه برای بیمار) است. بنده به طور قاطع عرض می کنم که از درمان ریشه هیچ دندانی با هر درجه از پیچیدگی نگرانی ندارم اما تنها مساله که بنده را نگران می کند استرس بیمار قبل از درمان است. پس حتما در صورت وجود استرس، با بنده در میان بگذارید تا این مشکل نیز قبل از شروع درمان برطرف شود.
2. پیشنهاد میکنم دو الی سه ساعت قبل از مراجعه یک غذای سبک میل کنید چون ممکن است بی حسی شما سه الی چهار ساعت طول بکشد و در این مدت نتوانید چیزی بخورید.
3. لطفا برای راحتی خود سر زمان تعیین شده یا اندکی زودتر در مطب حاضر شوید، ترافیک تهران اغلب قابل پیش بینی نیست لذا در برنامه زمانبندی خود این مسائل را در نظر داشته باشید.
4. جلسه درمان معمولا کمتر از یک ساعت طول می کشد اما شما جهت اطمینان و همچنین استراحت پس از درمان، سه الی چهار ساعت از برنامه کاری خود به این کار اختصاص دهید.
5. اگر بیماری خاصی دارید قبل از مراجعه با پزشک خود مشورت نمایید و اگر داروی خاصی نیز مصرف می کنید اسامی آنها را به همراه داشته باشید.
6. با توجه به اختصاص داده شدن وقت به شما، در صورتی که تمایل به حضور به موقع ندارید آن را یک روز قبل به اطلاع مطب برسانید.

منبع:

www.drdastorani.ir

تعداد بازدید: 653

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.